Blog

BNI-ryhmä yrittäjän kasvupolulla ponnahduslautana (BNI-tarina Juho Salama Tauriainen)

Sain kutsun BNI-kokoukseen uudelta tuttavuudelta Juha Aholalta joulukuussa 2014 eräällä kuvauskeikalla, jonka lähdin tekemään ystäväni pyynnöstä pientä vaivanpalkkaa vastaan. Tuohon aikaan en kovinkaan mielelläni tehnyt keikkoja, joista en saanut mielestäni oikeaa korvausta. Halusin käyttää aikani pelkästään töihin, joista pystyin laskuttamaan kunnon korvauksen. Tämä keikka osoittautui kuitenkin hyvin merkitykselliseksi elämässäni. Kyseisen keikan hedelmiä korjailen parhaillaan.

Ihan ensimmäisellä […]

By |elokuu 22nd, 2017|BNI|0 Comments

Tuhansien päättäjien kädenpuristus lähellä?

”No, mutta eihän siellä kokouksessa ole paikalla montaa hotellia ja me haluamme myydä hotellinjohtajille.”, toteaa henkilö, jota kutsutaan vieraaksi ja joka ei ymmärrä verkostojen ja suhteiden merkitystä.
”Olet oikeassa. Paikalla ei ole montaa hotellinjohtajaa, mutta arvaapa montako hotellinjohtajaa ym. sinulle sopivaa kontaktia tämä ryhmä tuntee? Ts. Jos vaivaudut paikalle, luot meihin luottamusta, kentis sovit tapaamisia meidän […]

By |marraskuu 22nd, 2016|BNI|0 Comments

Mitä BNI tarjoaa?

BNI menestyy Givers Gain -periaatteen ansiosta. Jakamalla bisnesmahdollisuuksia muille, saat niitä vastavuoroisesti takaisin.
”Mitä enemmän jaat, sitä enemmän saat!”
MITÄ BNI TARJOAA:
Hyvin organisoidun työskentelymallin, joka mahdollistaa muiden ihmisten kontaktiverkon hyödyntämistä

Kun kokoonnutaan viikoittain ja tavataan one-to-one tapaamisten merkeissä, tämä luo luonnollisesti pohjan sille, miten kunkin kontaktiverkostot saadaan ryhmän hyödyksi.

Viikoittaisen myyntikokouksen, jossa jäsenet toteuttavat hyvin organisoitua kokousagendaa

Kun on selkeä agenda, kokoukset […]

By |heinäkuu 11th, 2016|BNI|Kommentit pois päältä artikkelissa Mitä BNI tarjoaa?

Mikä ihmeen täsmähaku?

BNI-kokouksen agendassa on ns. hakukierros. Tällöin liikekumppaneilla on ryhmän koosta riippuen 30, 40 tai 50 sekuntia aikaa kertoa hissipuheensa, jossa useat liikekumppanit esittävät täsmähakunsa (”… haluan tavata Novec Oy:n toimitusjohtaja Arto Marttilan…”).
Mitä, eikö kyseinen liikekumppani osaa Googlettaa Arton numeroa? – Kyllä osaa!
Mutta idea onkin aivan toinen. Liikekumppani toivoo, että joku muu ryhmästä tuntee Arton ja […]

By |kesäkuu 30th, 2016|BNI|0 Comments

BNI markkinointi- ja myyntiprosessin yhtenä osana

Kuulen usein kysymyksen, mitä hyötyä BNI:stä oikeastaan on myynnin kannalta?
Tuotestrategian näkökulmasta asiaa voidaan tarkastella seuraavasti. Yrityksen tehtävä on määrittää, mitä se myy, kenelle se myy, miksi asiakas ostaa sitä, mitä se myy sekä miten se myy ja löytää oikeat asiakkaat?
Kun yritys tietää vastaukset näihin, se laittaa ”verkkoja vesille” eli tavalla tai toisella markkinoi ja vieläpä tarkemmin ottaen tekee markkinointiviestintää […]

By |kesäkuu 30th, 2016|BNI|0 Comments

BNI-ryhmässä menestymisen kulmakivet perustuvat luottamuksen rakentamiseen

Mitkä ovat keskeisimpiä elementtejä BNI-ryhmässä menestymiseen? BNI tarjoaa konseptin, jota noudattamalla edesauttaa omaa menestymistään ryhmässä. Jos yhden otsikon haluaisi nimetä, mihin menestyminen perustuu, se olisi LUOTTAMUS (luottamuksen rakentaminen).
Kun johtava periaate toiminnalle on givers gain, tällöin luottamus on se liima, joka pitää ihmiset yhdessä ja joka saa auttamaan toisia.
Luottamuksen rakentamisen givers gain -periaatteella voi kiteyttää neljään […]

By |kesäkuu 19th, 2016|BNI|0 Comments

Kuka oli se ompelija, joka kävi vieraana?

Miksi vierailla BNI-ryhmissä, vaikkei ryhmään liittyminen välttämättä olisi ajankohtainen? Sitä ei kannata pelätä, että vierailun pitäisi johtaa ryhmän liikekumppaniksi liittymiseen. Se on vieraalle toki mahdollista, mikäli kiinnostuu toiminnasta ja laittaa hakemuksen ryhmään. Vierailun tarkoitus on tutustua toimintaan ja päästä verkostoitumaan.
Vieraan roolissa tärkeintä on tietysti se, miten vierailija itse voisi hyötyä vierailustaan. Tässä muutama varteenotettava ajatus vierailun […]

By |toukokuu 30th, 2016|BNI|0 Comments