Kerro tapoja tehdä suosituksia.

Tarina:
Meillä on toimistolla neuvotteluhuone, jossa käy paljon asiakkaitamme. Olemme laittaneet neuvottelupöydälle kaikkien BNI-ryhmäläisten käyntikortit vieriviereen läjiin, jolloin asiakkaamme luonnostaan kiinnostuvat, mitä nämä ovat? Näin saadaan helposti keskustelu pystyyn. Eräskin asiakas sanoi, että hän onkin etsinyt sopivaa kumppania Google-markkinointiin huomattuaan erään Googleen erikoistuneen firman edustajamme käyntikortin. Sain suositeltua omakohtaisin tarinoin ja asiakas antoi luvan niin päin, että Google-osaaja sai olla yhteydessä asiakkaaseen päin.
Vinkki:
Pidä käyntikortit esillä toimistopöydällä / neukkarissa

—–

Tarina/idea:
Asiakaspalaverissa kerron,l ketä minun yhteistyökumppanit ovat ja
millaisia heidän tuotteet / palvelut ovat. Sieltä voi löytyä
sellaista mikä kiinnostaa asiakastani.
Vinkki:
Kerro avoimeasti yhteystyökumppaneistasi asiakaspalavereissa.
—–
Tarina/idea 1:
Seuraan aktiivisesti Facebookkia ja LinkedIniä myös oman työni
puolesta. Aina jos näissä yhteyksissä kaivataan/kysytään
liikekumppaneideni palveluita, olen henkilökohtaisesti heti
yhteydessä palvelun tarvitsijaan. Eli en ainoastaan kommentoi
ketjuun, vaan otan kontaktia myös muulla tavoin. Olen tällä tavalla
saanut liikekumppaneilleni tarjouspyyntöjä ja kauppaa.
Tarina/idea 1 liittyvä kiteyteytty vinkki:
Hyödynnä some aktiivisemmin.
—–
Tarina/idea:
Olen kuullut ystäväni kautta hänen verkostonsa henkilön/yrityksen
palveluntarpeista. Rohkeasti olen kysynyt ystävältäni, haluaisiko
hän mainita palvelun tarvitsijalle, että minä tiedän hyvän
tekijän? Koska ystäväni luottaa minuun, ja hänen ystävänsä
häneen, ja minä liikekumppaniini, asia on edennyt hyvin.
Tarina/idea 2 liittyvä kiteytetty vinkki:
Uskalla pyytää apua liikekumppaneiden puolesta
—–
Tarina/idea 1:
Jos yhteistyö liikekumppanin kanssa on tiivistä, on hyvin
mahdollista jättää joko yhteinen tarjous, liittää liikekumppani
alihankkijaksi osana omaa tarjousta tai mainita liikekumppani
esimerkiksi omassa kirjallisessa raportissa asiakkaalle suosituksena
jatkoyhteydestä. Mitä virallisemmassa yhteydessä liikekumppani on
linkitettynä, sitä paremmat mahdoliisuudet suosituksen huomioimiseen
on.
Tarina/idea 1 liittyvä kiteyteytty vinkki:
Hyödynnä tarjoukset ja raportit suositusten alustana
—–
Tarina/idea 2:
Liikekumppanin suosittelu on mahdollista myös omilla nettisivuilla.
Linkki omilta sivuilta liikekumppanin sivuille on hyödyllinen
molemmille myös google-näkyvyyden kannalta. Jos toimialat jollain
tavalla nivoutuu yhteen, tai liikekumppaneiden välillä on
asiakassuhde, niin linkki sopii sivuille luontevasti.
Tarina/idea 2 liittyvä kiteytetty vinkki:
Nettisivuille linkki, jos se on luontevaa

 

Jätä sinäkin oma tarinasi niin kootaan näistä vinkkejä muille! Nimeäsi ei julkaista vinkeissä, vaikka lomakkeessa pyydetään nimi. 

Givers gain!

 

Kerro yksi tai useampi hyvä tarina, miten sinä teet/olet tehnyt suosituksia.

* indicates required field